Najczęściej zadawane pytania:
1.
Czy moje dziecko nie jest za małe na naukę muzyki?
Niezależnie
od wieku odpowiedź brzmi: wręcz przeciwnie - im wcześniej
zaczniemy kierować muzycznym rozwojem naszego dziecka tym lepiej. W
chwili urodzenia zdolności muzyczne są największe, a rozwijane od
samego początku dają człowiekowi najlepszą podstawę dla
późniejszych osiągnięć muzycznych (jak chociażby zaistnienie w
środowisku szkolnym dzięki umiejętności gry na gitarze lub innych
instrumentach). Na zajęciach mile widziane są nawet noworodki.
2.
Dlaczego piosenki są śpiewane bez słów?
Język
mówiony ma swój rytm i melodykę, której małe dzieci uczą się
bardzo intensywnie. Kiedy w piosence pojawia się tekst, jego rytm i
melodia się zmienia: jest podporządkowana muzyce, co dezorientuje
dzieci. W pierwszych etapach najmłodsi powinni być uczeni osobno
muzyki i osobno mowy, aby w przyszłości obiema się poprawnie
posługiwać.
3.
Moje dziecko nie śpiewa i nie mówi - czy te zajęcia są również
dla nas?
Pierwszym
etapem rozwoju muzycznego jest tzw. absorbcja, czyli gromadzenie
dźwięków słuchowo. Na tym poziome dziecko jedynie słucha, czasem
nawet wydaje się być niezainteresowane muzyką, bierne. Jednak jest
to złudzenie, gdyż dzieci doskonale kodują dźwięki, aby później
próbować je powtarzać (choć na początku bardzo niezdarnie). Po
kolejnych zajęciach zauważyć można, że dziecko coraz bardziej
angażuje się w zajęcia a dla jego rozwoju muzycznego są to
bezcenne chwile i szansa na przyswojenie tego, co wstarszym wieku
zajmie wielokrotnie więcej czasu.
4.
Moje dziecko fałszuje i nie czuje rytmu: może nie jest uzdolnione
muzycznie i nie ma sensu chodzić na takie zajęcia?
Drugi
etap rozwoju muzycznego, czyli "reakcje przypadkowe",
charakteryzuje się wydawaniem przez dziecko przypadkowo dobranych
dźwięków i poruszanie się nieadekwatnie do słyszanej muzyki.
Jest to zjawisko normalne, mało tego, świadczy o prawidłowym
rozwoju. Należy tym rozwojem pokeirować by dać dziecku szansę na
naukę muzyki. Jeśli nie podejmiemy działań wspierających
muzyczny rozwój dziecka, ten etap może trwać aż do starości.
5.
Co dają dziecku regularne zajęcia?
Regularne
zajęcia rozwijają zdolności muzyczne naszych dzieci w sposób
systematyczny i stabilny dzięki czemu dziecko szybciej osiąga
poszczególne etapy muzycznego rozwoju. Im większe przerwy między
zajęciami, tym ten proces przebiega gorzej. Jeśli zależy nam na
rozwoju muzycznym, trzeba dołożyć wszelkich starań, aby dziecko
mogło uczestniczyć w zajęciach minimum raz w tygodniu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz