Najczęściej zadawane pytania


Najczęściej zadawane pytania:

1. Czy moje dziecko nie jest za małe na naukę muzyki?

Niezależnie od wieku odpowiedź brzmi: wręcz przeciwnie - im wcześniej zaczniemy kierować muzycznym rozwojem naszego dziecka tym lepiej. W chwili urodzenia zdolności muzyczne są największe, a rozwijane od samego początku dają człowiekowi najlepszą podstawę dla późniejszych osiągnięć muzycznych (jak chociażby zaistnienie w środowisku szkolnym dzięki umiejętności gry na gitarze lub innych instrumentach). Na zajęciach mile widziane są nawet noworodki.


2. Dlaczego piosenki są śpiewane bez słów?

Język mówiony ma swój rytm i melodykę, której małe dzieci uczą się bardzo intensywnie. Kiedy w piosence pojawia się tekst, jego rytm i melodia się zmienia: jest podporządkowana muzyce, co dezorientuje dzieci. W pierwszych etapach najmłodsi powinni być uczeni osobno muzyki i osobno mowy, aby w przyszłości obiema się poprawnie posługiwać.


3. Moje dziecko nie śpiewa i nie mówi - czy te zajęcia są również dla nas?

Pierwszym etapem rozwoju muzycznego jest tzw. absorbcja, czyli gromadzenie dźwięków słuchowo. Na tym poziome dziecko jedynie słucha, czasem nawet wydaje się być niezainteresowane muzyką, bierne. Jednak jest to złudzenie, gdyż dzieci doskonale kodują dźwięki, aby później próbować je powtarzać (choć na początku bardzo niezdarnie). Po kolejnych zajęciach zauważyć można, że dziecko coraz bardziej angażuje się w zajęcia a dla jego rozwoju muzycznego są to bezcenne chwile i szansa na przyswojenie tego, co wstarszym wieku zajmie wielokrotnie więcej czasu.


4. Moje dziecko fałszuje i nie czuje rytmu: może nie jest uzdolnione muzycznie i nie ma sensu chodzić na takie zajęcia?

Drugi etap rozwoju muzycznego, czyli "reakcje przypadkowe", charakteryzuje się wydawaniem przez dziecko przypadkowo dobranych dźwięków i poruszanie się nieadekwatnie do słyszanej muzyki. Jest to zjawisko normalne, mało tego, świadczy o prawidłowym rozwoju. Należy tym rozwojem pokeirować by dać dziecku szansę na naukę muzyki. Jeśli nie podejmiemy działań wspierających muzyczny rozwój dziecka, ten etap może trwać aż do starości.


5. Co dają dziecku regularne zajęcia?

Regularne zajęcia rozwijają zdolności muzyczne naszych dzieci w sposób systematyczny i stabilny dzięki czemu dziecko szybciej osiąga poszczególne etapy muzycznego rozwoju. Im większe przerwy między zajęciami, tym ten proces przebiega gorzej. Jeśli zależy nam na rozwoju muzycznym, trzeba dołożyć wszelkich starań, aby dziecko mogło uczestniczyć w zajęciach minimum raz w tygodniu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz